Nieuwsbrief
Educatief materiaal: Silver
Silver is een wetenschappelijk onderbouwd mobiele serious game voor jongeren tussen 12 en 16 jaar. Binnen het spel wordt gefocust op het versterken van de mentale gezondheid bij jongeren.
Om een maximale impact te bereiken bij jongeren zijn scholen de ideale plaats om aan de slag te gaan met de game. Het educatieve pakket dient ter ondersteuning bij het gebruik van Silver in de klas. Het beoogt een praktische gids te zijn met achtergrondinformatie over de game en inspiratie te bieden voor enkele lessen aan de hand van Silver.
Voor wie?
Jongeren tussen 12 en 16 jaar.
Wie kan dit materiaal bestellen?
Secundaire scholen, (zorg)leerkrachten
Waarom?
Zelfdoding is een belangrijke problematiek in Vlaanderen. Bij jongeren tussen 15 en 19 jaar is suïcide de belangrijkste doodsoorzaak. Bovendien komen suïcidepogingen in Vlaanderen ook het meest frequent voor in deze leeftijdscategorie en dan voornamelijk bij meisjes. Silver wil preventief werken bij alle jongeren door hen weerbaarder te maken en hen enkele essentiële vaardigheden met betrekking tot hun mentale gezondheid aanleren of versterken.